onsdag 10 februari 2016

Sverige

Tisdag förra veckan pratade jag med min fina kompis Anna om våra resplaner till Sverige och jag fick plötsligt för mig att jag skulle åka på en gång. Tisdag kväll var lite väl snart dock, jag behövde handla lite resmat till Elsa bland annat, men onsdag kväll såg lika bra ut på flygfronten. Så vi åkte. Inte alls förberedda, och verkligen inte som planen vi hade först.  Testa en kortare resa först och jag skulle definitivt inte pka själv med henne. Insåg först efteråt att jag berövade Tom möjligheten att vara med på hennes första flygtur. Men det blir ju många fler tillfällen. 

Min syster Louise är hemma med deras minsta så när jag fått klartecken på att hon kunde hämta och lämna så började jag packa och sen åkte vi bara. 

Flyget över gick väldigt bra för Elsa. Landningarna var lite jobbigare för hennes öron men resten sov hon sig igenom. Fantastiskt. 
Och folk är så hjälpsamma när man reser själv med en sån liten. Jag var så tacksam att jag nästan grät.

Louise hade bestämt med mamma att hon skulle titta in på kvällen, så vi åkte dit direkt från flygplatsen. Hon tog Elsa och gick in och bad mamma hålla hennes son som är nästan precis lika gammal. Mamma kommer ner och säger "men det var väldigt vad lik Elsa han är idag. ... ... ... Men det ÄR ju Elsa!"  Otroligt lyckat :) 

 













1 kommentar:

  1. Hehe inte visste jag att jag skulle inspirera dig att åka SÅ snabbt!! Men vad glad jag blev för Elisabeth och alla systrar och kusiner att de fick träffa Elsa lite snabbare än beräknat.
    Härligt att se bilderna.
    Nästa gång får vi också träffa den lilla sötnosen!! Ska bli så kul!
    Kram!

    SvaraRadera