torsdag 7 februari 2013

Ovälkommen gäst

Till vänster har ni en bild av en svart änka. Och till höger en bild av spindeln jag nästan trampade på igår. Jag tänkte inte så mycket på vad det kunde va för en sort, försökte bara backa undan och hämta hushållspapper (och telefon) utan att den försvann.
Jag vågade inre gå för nära med telefonen och ta kort ifall den skulle springa iväg. Men den rörde sig inte. Och jag vände inte på den för att se om den hade något rött timglas på magen heller. Jag bara mosade den. Det var först efteråt som jag började fundera på vad det var för sort.
Jag vet fortfarande inte vad det var.en de är ganska lika på bilden.
Vi har enstaka kryp här inne. Jag har sett en spindel innan ( inre samma sort) och två andra små röda. Såg ut som tvestjärtar nästan. På 6 månader. Det är ju inte så illa. Men nu känns det som att det kryper överallt.
Hade det inte varit för att jag tycker det ser ut som en svart änka hade det inte varit alls lika illa. Förmodligen.

Tornadon gick runt oss förresten. Och vi fick knappt något regn. Tillräckligt för att det skulle regna in i och för sig.
Nästan besviken. Jag som hade bäddat i badkaret och allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar