torsdag 28 juni 2012

Frisk?

Då var läkarundersökningen klar. Vikt, längd, blodprov, formulär som skulle fyllas i (svarade nej på allt). Vrida huvudet åt sidan och hosta och sen var det klart. På första stället. Jag fick en remiss till ett annat ställe i Göteborg där jag skulle göra lungröntgen, och sen tillbaka till första stället för att lämna ett papper med ett utlåtande från röntgen. Vi var tre stycken som gjorde den där undersökningen idag. Det blev ganska uppenbart när alla tre var på lungröntgen efter läkaren. Ett turistvisum, en som inte visste vad han ansökt om men hans fru var från USA och de skulle flytta tillbaka dit. Det hade tagit 1 år och 8 månader för dom så de hade nog inte gjort allt helt rätt första gången.

Dagens oväntade:
- Jesper Odelberg rullade in när jag väntade på min tur hos läkaren
- "Är du från Vegby??" när läkaren såg mitt vaccinationskort. Han var nog lite av en tågfanatiker, för han började prata om stationsbyggnaden i Vegby, och att det var sista stationen innan Limmared. Det var säkert 25 år sen tågen slutade gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar