onsdag 19 augusti 2015

Envis

40+4. På bebisfronten intet nytt. 
Hon har inte fixerat sig, fortfarande. 


Eftersom jag gått över tiden och hon inte verkar vara på väg så ville de göra ett ultraljud för att se hur stor hon verkar vara. Hela 4 kg. Cirka. Inte enorm i mitt tycke kanske, men för stort för att min läkare ska vilja sätta igång en förlossning. Så nu har hon knappa 48 timmar på sig att komma ut annars blir det snitt på fredag. Inte vad jag hade velat kanske men det får gå. 

Vi körde förbi det lilla sjukhuset igår för att se var vi skulle (det är så litet att det inte går gå fel), och sjukhuset är vapenfritt. Toppen. 

5 kommentarer:

  1. Det ar det trakiga med lakare har. Dom tycker 4kg ar skitstort. Tank dom i Sverige som gar over tiden till v.42 och trycker ut barnet. Min lakare beraknar var bebis att bli 3600-3900gr och det beraknas som stort. Jag ba: JAHA????

    Hoppas att allt gar bra for er. Jag fick snitt med Alex for han lag med rumpan ner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte på det du skrev faktiskt, när hon inte ville sätta igång med en sån stor bebis. Tycker att även 4 kg är inom det normala. Jag borde egentligen inte vara förvånad med tanke på hur himla vanligt det är med snitt här!

      Radera
    2. Ja det ar supervanligt med snitt. Rekommendationen i USA ar 15% men den ligger pa 33%.

      Radera
  2. Forresten, titta pa dokumentaren "the business of being born" pa Netflix. Det finns en uppfoljare som heter "more business of being born". Vet inte om den finns kvar pa Netflix. Om den inte finns dar sa gar det att hyra den pa iTunes. Jag tyckte dom var bra att se innan jag fick barn :)
    Vaning for gratattacker haha..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg uppföljaren, kunde inte hitta den första på netflix. Och ville helst ha hemmafödsel och allt helt naturligt. Och absolut inte igångsättning. Den var jättebra, och lite av en eye opener!

      Radera