fredag 7 augusti 2015

Gästrum och inredning

Källaren i det här huset har varit väldigt försummad. Vi lade in golv så snabbt vi kunde och förrådet börjar det bli lite ordning på nu. Vi har hyllor och plastbackar, ska bara lägga saker på rätt plats. Och kanske börja använda de där maskinerna som står där nere och samlar damm också.. I vinter, då jäklar.
Kanske.

Igår när målarna var här så jag höll till i gästrummet i källaren tills de behövde komma in där. Och för första gången kände jag för att faktiskt göra något åt det rummet. Det finns ju en säng, men det är ungefär allt. Och nu är det allt jag kan tänka på. Frågan är hur mycket ork jag har till att bygga och måla möbler just nu.. Men man kan ju börja i alla fall. Och jag kan ju tala om för Tom vad han ska göra.

Förebilder:



Det kan hända att det tar ett tag, men nästa gång vi har gäster i det här rummet så kommer det se lite trevligare ut. Även om det är fullt användbart som det är. Bara lite kalt och tråkigt.

2 kommentarer:

  1. Det tar tid att få ordning på allt, men huvudsaken är att gästerna har någonstans att sova :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt sant :) Det har varit min filosofi hittills och det kommer nog förbli som det är i källaren ett tag till också. Orken finns liksom inte riktigt just nu. Även om viljan är där!

      Radera