måndag 3 augusti 2015

Soptipp

Jag fick ge upp det där med gräsklippningen till slut. Tyvärr. För jag tycker ju det är rätt trevligt att gå och lyssna på poddar och filosofera.
Däremot tyckte jag att jag kunde rensa lite ogräs runt huset. Vi har hållt efter det ganska bra på framsidan eftersom HOA kan vara lite kinkiga men på baksidan är det riktigt illa. Inte bara bland buskarna i den landscaping de satte in när de byggde huset, men det är bara där vi bryr oss om att ens försöka just nu.


Längst bak i trädgården växer det helt vilt. Men dit bak går jag inte så länge det är sommar och det kan finnas ormar. Det får vänta till vintern.
Och bara en kvarts orgärsrensande resulterade i två bett av något slag på benen. Så jag gick in och tog ett bad.

Vi fortsätter beta av den långa listan med saker att göra på helgerna. Mitt projekt i helgen var att fixa hyllan till tvättstugan.


Den står och torkar i garaget just nu men i kväll ska den vara klar. Den är inte alls lika blank som den förra hyllan jag gjorde men det får duga ett tag i alla fall. Arbetsyta är mer värt än en fin yta. Och det är ju bara vi som ser den ändå.

Jag har redan börjat tröttna på IKEAs godisutbud lite grann men vi åkte ändå in och handlade lite i helgen. Det är ju bättre än inget.
Jag passade på att köpa en av deras brödmixer när vi ändå var där. Jag har funderat på att baka eget grovt bröd ett tag men det där med alla olika mjölsorter som måste köpas känns som ett enormt stort projekt. Så brödmix lät lagom svårt.





Det blev precis hur gott som helst faktiskt. Det tog cirka två timmar men det faktiska arbetet var ju inte så stort.
Och med leverpastej var det helt perfekt.

Den där leverpastejen förresten. Precis när jag hade hittat den så såg jag att de inte ska sälja den på Kroger längre. Varfööööööör?


Det finns en annan sort av Krogers egna märke men jag vet inte om jag vill chansa på att den är lika god. Så nu får jag åka runt till Walmart och Publix och se om det finns där istället. Men jag fick i alla fall tag på den sista. Kanske skulle åka till de andra Kroger i närheten och köpa upp det som de har också...

Ett av de projekt vi inte har hunnit ta tag i än är det där med soptunnan. Så vi hade den inne i garaget med sopor i förra veckan. Inte mer än en dag tror jag men fy fan vad det stank. Den står nu på baksidan av trädgården. Så Tom får släpa upp den för slänten på onsdag. Det känns inte helt hållbart det där, men det gör inte den där soptippsstanken inomhus heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar