lördag 29 augusti 2015

Det här huset

Igår var det ett år sedan vi fick nycklarna till det här huset. Det känns som att det här året har gått både fort och långsamt. Vi har gjort mycket med huset (vem sa att ett nytt hus inte har något som behöver fixas..?) men det är så mycket kvar innan vi är nöjda. Inga stora saker men det tar tid ändå. Och så mycket som fortfarande inte är ok, som inte blev rätt från början.  Senast i förrgår hade vi en contractor från de som byggde huset här. När de inte pratade star wars så fick vi en liten timeline för det som behöver fixas. Redan igår gick det åt skogen när de aldrig dök upp för att fixa dräneringen. Förvånad? Inte så. 
Tom hatar toaletterna i det här huset. På riktigt. De vi installerade i det gamla huset var så mycket bättre och så billiga. Jag tyckte att han kanske överdrev lite tills det började bli stopp i en av toaletterna hela tiden. Tydligen har de varit tvinga att byta ut toaletterna i flera av husen här på gatan så vi ska få nya i hela huset. Jag hade helst velat att vi fått välja vilka toaletter vi ville ha själva men det går ju inte. De har ett par att välja på och ingen av dem är dual flush till exempel. 

Jag trodde att målarna vi hade här var våran touch up. Men det var det tydligen inte. Den har vi kvar. Vet inte riktigt var Elsa och jag ska gömma oss den dagen!
Man kan bara gå ut och gå i så många timmar. 

Förra veckan tyckte jag att det var så himla varmt i huset. 67F var nästan inte kallt nog för att sova, trots att takfläkten var på. Nu fryser jag hela tiden och förstår Toms kommentarer lite bättre.. Det är faktiskt jättekallt. Inte undra på att elräkningen var chockerande hög den här sommaren. 

1 kommentar:

  1. Det ar verkligen skillnad pa toalett och toalett. Hos Jasons foraldrar kan man knappt spola ner mer an tva sma papper i Jasons rums toa. Men pa mellanvaningen kan man spola ner typ en hel rulle haha. Ganska irriterande med toaletter. I Sverige har jag aldrig haft problem men har stoter man pa det ganska ofta tycker jag.

    SvaraRadera