måndag 3 augusti 2015

T - 2 veckor

38-veckorskontroll idag.
Det började som vanligt, urinprov, inte så farligt hög viktuppgång (längtar tills jag kan börja se den där vågen gå åt andra hållet istället) och blodtryck. Och så vänta i ett rum tills läkaren  kan komma in.
Men den här gången var jag helt säker på att de hade glömt av mig. Jag satt där i 45 minuter innan läkaren kom. Och de verkade inte ens ha särskilt mycket att göra idag. Hade jag inte varit halvnaken där inne hade jag gått ut och frågat. Men det behövdes inte som tur var.
Himla trevlig läkare idag. De är bra allihop, men det här var första gången någon hade gått igenom min journal och kollat upp min historik och inte bara mätt magen och lyssnat på hjärtat och sen varit klar. Det kanske har med att det börjar bli dags att göra, men det var ett bra besök hur som helst.
Och jag fick reda på resultatet från proverna för två veckor sen också.
Jag har "absolut inte järnbrist". De där järntabletterna verkar funka bra! Och jag har forfarande inte syfilis. Whew.
Och hon verkar inte vara på väg än på ett tag. Så det är nog snarare T - 3,4 veckor.



Och appropå bebisar. Hur söt var inte Tom som bebis??



4 kommentarer:

  1. Åh, var tvungen att jämföra med min hand! Mysigt!

    SvaraRadera
  2. Vad bra att allt sag bra ut. Jag hatar for ovrigt att sitta och vanta pa lakaren. Ibland 1 timme. Sen tar sjalva lakarbesoket typ 5 minuter. Men sen sa gillar jag att man har den lakaren att forlosa sitt barn ocksa sa man har en relation med henne/honom. haha jag visste inte att dom kollar efter syfilis.
    Ar magen hog eller lag?
    Jag gillar inte dom dar sista besoken nar dom ska undersoka tappen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var helt säker på att de hade glömt mig så jag satt och funderade på om jag skulle ta på mig eller bara vira om lakanet och titta ut och fråga!
      Jag har fyra olika läkare som jag varierar mellan, och vet bara att det blir nån av dom. Som tur är gillar jag alla fyra än så länge även om jag kanske har en eller två favoriter...
      Magen är inte jättelåg än, hon har inte fixerat sig. Men hon är åt rätt håll i alla fall, alltid något! :)
      Jag hade hört så mycket om hur ont det skulle göra att undersöka tappen. Det var inte så farligt men kanske mest för att jag knappt var öppen alls.

      Radera
  3. Ja så söt liten Tom ❤️

    SvaraRadera