måndag 31 augusti 2015

Sömn

Den första veckan, och framför allt de första dagarna, var allt kaotiskt. Elsa sov, men mest på dagarna. På nätterna gick det inte att lägga ner henne. Hon sov, men bara på mig. Vi fick lite sömn men inte särskilt mycket i taget. 
De två senaste nätterna har det gått så mycket bättre. Det går att lägga ner henne och hon sover i 3-4 timmar, vaknar för att äta och somnar om igen. Himmelskt. Det är säkert inget som varar men det har varit väldigt skönt att få sova lite mer. 

Tom är ledig idag och imorgon också. Officiellt för att hjälpa mig efter snittet men mest för att han faktiskt har lite semester att ta ut så varför inte. Han börjar jobba på onsdag igen, hemifrån. 

På onsdag tänkte vi åka till Elsas läkare för att väga henne. Jag är inte helt säker på att hon gått upp till sin födelsevikt än men hon äter mest hela tiden så det borde ha gått upp i alla fall. 

Jag tänkte försöka komma ihåg att ta kort på henne med den där grisen med jämna mellanrum. Vi får se hur länge det varar. Förhoppningsvis ser hon lite mindre skräckslagen ut på nästa bild. 



3 kommentarer:

  1. Vad sot hon ar er lilla tjej!
    Det dar med somn andras hela tiden tyvarr. I borjan nar vi forst kom hem med Alex sa vaknade han var 2-3e timme om natten och dagen och sen efter nagra veckor sov han mer pa dagen och mindre pa kvallen, och sen andrades det snabbt igen. Darfor har vi mammor torrschampoo och tofs ;) Haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är glad för de få timmar jag får sova :p Tom börjar jobba imorgon igen så jag borde kanske utnyttjat att han varit hemma lite mer!

      Radera
  2. Lilla sötnöten!! Hoppas att hennes sömnvanor håller i sig nu då! Håller tummarna!

    SvaraRadera