onsdag 2 september 2015

Vikt

Vi var och vägde Elsa idag. Upp 8oz till 8lbs13.5oz så hon är nästan uppe på födelsevikten igen. En invägning till så ska vi vara klara. 
Min vikt går ner. Snabbare än jag trodde när jag kom hem från sjukhuset 8lb lättare trots en 9lb bebis. Men det är fortfarande mycket kvar. Tur jag har mina gravidjeans som jag nu kommer i igen. Magen ser ut som en solblekt ballong som luften har gått ur men det känns faktiskt helt ok. Vad gör det?
Nu väntar jag bara på lite svalare väder och klartecken från läkaren så jag kan börja gå ut och gå. Snart är det höst! Äntligen! 
Undrar förresten om jag kan ta med Elsa till min 3-veckorskontroll eller om Tom behöver ta ledigt och ta henne...


Newborn-blöjorna tog slut igår så nu har hon #1 igen, precis som på sjukhuset. 
Jag försökte ta på henne en body i storlek 50 idag men det var alldeles dör litet. Pyjamasarna i storlek newborn är på gränsen till små också. Så det finns redan en hög med kläder att lägga undan. Det känns som att hon inte ens kommer hinna ha alla 56 innan hon växer ur dom. Och har jag verkligen lagt alla 0-3 m på rätt ställe? Är 0-3 samma som 56, och vad är i så fall 3m? Det hade varit så mycket enklare om de bara hade haft centilong här också. 

2 kommentarer:

  1. Centilong? Hahahaha, i ett land som inte har en enda talbas baserat på 10 och som tycker månad kommer före dag och att vattten kokar vid 212 grader så hoppas du hitta centilong-storlekar? Good luck with that ;)
    Härligt att Elsa har lagt på sig lite iallafall! :)

    SvaraRadera
  2. Oj det dar med storlekar alltsa. Jag forstar mig inte alls pa svenska barnstorlekar faktist. Newborn size hade Alex i en manad. Sen blev det 0-3 i nagon manad. Han kunde fortfarande ha newborn byxor men inte bodys. Nar han var 4 manader anvande han 6 months. Sen fortsatte det sa att han var alltid fore i Body storlekarna forutom i byxor som alltid var i mindre.
    Nar han var 9 manader anvande han 12 months i bodys och 6 months i byxor.
    Och blojor. Man behover nastan inte newborn size. Dom vaxer ur som sa fort. och sen nar dom kommer i size 2 sa kanns det som att dom ar i dom i en evighet :)

    SvaraRadera