tisdag 15 september 2015

Pool och klubbhus

Poolen och klubbhuset är öppna nu. Jag har inte sett någon där än. Jag har inte heller varit i men så får jag inte bada än heller. Kanske går ner och doppar fötterna en dag om jag kommer ut och går med Elsa. 
Vi skulle fått ett gym i det sär klubbhuset. Det verkar inte bli något med det. Bara en byggnad man kan hyra för $300. De verkar vara mer fokuserade på att tjäna pengar än att faktiskt göra något bra i området. En lekplats skulle vi också få men det blir det inget med heller vad det verkar. 

Och apropå deras pengakåthet är jag fortfarande inte helt säker på att vi inte kommer få böter för hur vi löste problemet med soptunnan. Jag ska ta kort på det en dag och lägga ut. Tunnan är dold till cirka 90% men man kan ana lite blått genom spaljén. Det är säkert illa nog för böter. Men nu har vi gjort vårt så det är deras drag. 

Elsa sover hur bra som helst vissa nötter. Andra inte alls. Men då sover hon mer på dagen istället så jag kan vila lite med. Igår sov vi tre timmar på soffan. Elsa i sin nya kudde, som inte är godkänd för sömn.. Men det är mycket man inte får göra. 


Det är lögn att försöka få nåt gjort. Jag har inte lagat mat sen hon föddes knappt. Jag får ju inte dammsuga så där har jag en ursäkt. I samma papper står det att jag inte får köra bil på 6 veckor heller men den delen väljer jag att ignorera. De sa 2 veckor på sjukhuset så jag går på det. 

Jag var på efterkontroll igår, och allt ser bra ut. Snittet läker bra. När jag inte äter pizza och godis hela dagen så går det sakta neråt med vikten också. Ingen brådska men om jag hade kommit i ett par jeans lagom till kylan kommer hade det varit bra. Det är mitt enda mål. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar