onsdag 30 september 2015

Soptunnan och andra saker

Jag kom äntligen ihåg att ta kort på soptunnan. 


Där, till höger om garagedörrarna, står den. Tycker den är dold nog. Förboppningsvis håller vår HOA med för vi har inte hört något. 

Elsa har hunnit bli lite drygt en månad. 


Ibland sover hon bra, ibland mindre bra. Men när hon väl vaknar på nätterna är det bara för att äta och hon somnar om väldigt fort igen. Och i natt sov hon 8 timmar. När jag vaknade vid 5:30 så var hon inte särskilt vaken men vi gick upp ändå. Och sen somnade hon om ett par timmar igen. Rätt skönt efter helgen där jag fick 3 timmars sömn per natt ungefär. Som tur var var det ju helg så tom kunde ta Elsa på morgonen så jag kunde sova lite mer.

Jag har kommit igång med att gå lite oftare. Idag blev det drygt 5km i området. Det kändes som 30C med luftfuktigheten så särskilt skönt var det inte. 
Jag har börjat gå på gatan istället för på trottoarerna. Kanterna är ganska höga på vissa ställen och där de inte fyllt på med asfalt på vägen är det dessutom två kanter med samma avstånd som hjulbasen på vagnen så det är svårt att komma upp. Och Elsa åker runt som en trasdocka. Så tills de fixar det där så låter vi bli trottoarerna. Det lär väl dröja, eftersom det är en kostnad och inte en inkomstkälla!

Vi köpte ett babygym förra helgen. Elsa är inte så intresserad än men hon blir förhoppningsvis. 
Och här är hennes första selfie. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar