torsdag 1 augusti 2013

Djurliv

Jag tror jag har lyckats se nästan alla vidriga kryp som finns här. Förutom Brown Recluse-spindlar och ormar.
Men för någon vecka sen hade vi en skorpion på altanen.


Den var inte särskilt stor men det var illa ändå.

Getingarna är lite färre nu, men det dyker upp nån lite då och då. Bland annat i den lilla poolen.



Vi flyttade ner den från altanen till gräsmattan i helgen. Brädorna på altanen började bukta lite oroväckande..

Förra helgen var vi i Iowa igen. Det är majs precis överallt.




Och jag såg fireflies för första gången. Häftigt.


På vägen tillbaka till flygplatsen i Des Moines körde vi förbi Boxholm.




Jag har förnyat mitt körkort, nu är det giltigt i nästan två år till och det står inte att det är tillfälligt längre. Och så är namnet rätt också. Jag ska ta bort begränsningen på mitt social security-kort också men det får vänta tills Tom kan följa med. Han tappade bort sitt kort för 20 år sen så han ska skaffa ett nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar