tisdag 9 juli 2013

Sverigebesök

Jag kom till Sverige den 25:e juni, och åkte direkt till Mölnlycke och hängde med Alva och Molly.




Ett par dagar i Borås med trevlig människor.


Sen kom Tom till Sverige. 
Av någon anledning gillar han ju Borås, så vi stannade där en dag och gick ut. 

På söndagen hämtade mamma och pappa upp oss och vi åkte ut till Vegby en dag, innan vi åkte in till Ulricehamn.




Lite rosékväll med Louise och Peter, som jag känt i nästan 30 år. Läskigt länge.

Ebbe och Tom. De förstår varandra väldigt bra för att inte prata samma språk.

Vi matade ankor med Ebbe och Villemo och sedan åkte vi vidare till Mölnlycke, efter att ha hämtat upp en hyrbil.


Den 4:e juli åkte vi ner till Bromölla (efter ett stopp i Malmö för att hämta upp Niall) för vår väldigt trevliga 4:e juli-tradition. Ser ingen anledning att någonsin fira den 4:e juli i USA. Trots att jag fick mitt green card godkänt den 3:e och numera har uppehållstillstånd här.



Vi spelade kubb och svenskarna förlorade mot amerikanen och irländaren (och Niclas). Pinsamt.

Dagen efter åkte jag, Tom och Niall upp till Halmstad för att se Gyllene Tider. Fantastiskt bra. Så klart. Och vädret var perfekt.





I lördags åkte vi vidare till Köpenhamn och tursitade lite. Smörrebröd, röd korv, statyer och Carlsberg.

På Carlsberg

Den lilla sjöjungfrun



Och så träffade vi dom här på Carlsbergs bryggeri.


Dagen efter gick vi upp vid 3 för att åka hem. Tom hade en betald biljett och jag flög stand by. Jag kom med alla flyg, trots att jag hade förberett mig på ett par nätter på flygplatser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar