lördag 21 juli 2012

Djurparken med Ebbe

 I fredags var jag i djurparken med Ebbe. Vädret i Vegby och Gällstad var jättefint så jag fick inte med mig några regnkläder. Jag hade stövlar på mig, mest för att dom är så himla fina.
När vi kom fram till Borås började det komma lite små droppar på rutan. Och när vi hade parkerat så började det ösa ner. Ebbe som hade regnkläder nerpackade i väskan klarade sig ju hur bra som helst. Jag hade en jacka och en luvtröja så jag blev inte helt genomblöt. Och vad gör det om man blir lite blöt?
Jag hade ingen vagn med mig så när vi kom in så tog vi en skrinda. Med betoning på tog. Jag missade den lilla skylten om att man skulle hyra dom...
Ebbe var trött i benen så den dagens träning bestod i att dra honom runt i skrindan på djurparken. I en del backar fick jag ta hjälp av staketet och dra mig upp!
Ebbe red häst, körde traktor, grävde med grävskopa och åt glass. Och jag hade i alla fall jätteroligt :)

Ebbe

Ebbe rider häst


Så här trött var Ebbe efter djurparken. Jag med.
Jag började den här veckan lite väl hårt med träningen så i onsdags kväll när jag var ute och sprang gjorde det ont i höger hälsena. Tyckte det var lite löjligt att låta bli att springa bara för det så jag sprang till Louise och Henrik i Gällstad på torsdag morgon. 5 kilometer uppförsbacke. Det gjorde lite ont. Att gå 5 kilometer senare på dagen gick däremot bra. Så dagen efter provade jag att bara gå. Och idag tyckte jag att jag hade vilat nog och sprang 5 kilometer i morses och gick 15 kilometer nu på kvällen.

Träning den här veckan:
Måndag: Sprang 8,3 km
Tisdag: Gick 12,5 km + sprang 8,3 km 
Onsdag: Gick 5 km + sprang 11 km
Torsdag: Sprang 5 km + gick 5 km
Fredag: Släpade runt Ebbe i djurparken + gick 5 km
Lördag: Sprang 5 km + gick 15 km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar