onsdag 18 juli 2012

Hur man undviker rastlöshet på semestern

Semestern började jättebra i fredags med Winnerbäckkonsert. När vi kom dit fanns det hur mycket plats som helst kvar framför scenen så vi satte oss på andra raden, till höger. Efter att jag och mamma varit och druckit lite vin i öltältet så gick vi tillbaka igen, och helt plötsligt kommer Lasse förbi och går och pratar med folk på första raden. 
Världens bästa Winnerbäck
Nu är det väl inga höga odds på att jag skulle tycka att det var en bra konsert. Men det var en bra konsert. 

På lördagen blev det middag på Babbel med Jenny, Daniel och Linus. Och för att kunna äta med gott samvete så sprang jag en mil före. Samvetet blev lite bättre men det räckte nog inte för att nollställa middagen. Eller vinet. Eller ölen. Men gott var det.

Första semesterdagen firades in på Bishops Arms med Max, Patrik och Henrik. På menyn står det att dom har Pub Quiz varje tisdag och det tyckte vi lät som en jättebra idé tills vi fick reda på att de har sommaruppehåll. Vilket jag borde kommit ihåg eftersom det står om den där quizen på Facebook hela tiden.
Men skam den som ger sig. Jag lovade att hitta nån passande app till iPaden så att vi kunde köra Pub Quiz på Bishops ändå.

Tisdag morgon gick jag 12,5 km vid Kype och upp till Ymer. Det var inte så varmt som det ser ut på bilderna, men det var fint.

Ymer
På väg från Kype till Ymer
Kype


Kype
Strax innan vi gick ner till stan så fick jag med mig Patrik ut på 8,3 km. Helvete va jobbigt det var. Jag tror jag hade mjölksyra hela tiden. Och jag vet inte hur jag gick med på att springa 4,6km-varvet åt andra hållet. Det är ju bara uppförsbackar då.

Pub quiz medelst iPad
Idag flyttade jag ut till Vegby. På riktigt.
Vilket väl var på tiden. Men det är trevligt i Borås.

Jag och mamma gick Sjöborundan med Ozzy. Jag tror den är 5 km men jag ska mäta upp den imorgon.
På kvällen fick jag med mig både mamma och pappa på banvallen. De cyklade och jag sprang. 11 km. I jättefint väder.

Träning den här veckan:
Måndag: Sprang 8,3 km
Tisdag: Gick 12,5 km + sprang 8,3 km 
Onsdag: Gick 5 km + sprang 11 km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar