lördag 28 juli 2012

Intervjun

Jag åkte upp till Stockholm i tisdags. För att slippa gå upp mitt i natten för att köra till Stockholm på onsdagen. Av nån anledning hade jag tänkt gå från hotellet till ambassaden så jag valde det närmaste och billigaste hotellet. Det visade sig ligga på Stureplan. Så parkeringen kostade ju därefter...
Och sen körde jag i alla fall.

Jag är ju lite dålig på att valna på morgonen så jag satte 2 väckarklockor och 2 larm på mobilen. På 05:45. Det räckte med första mobillarmet och sen var jag vaken men kan aldrig vara bog försiktig.

Själva intervjun var väldigt kort. Tre, fyra frågor och så kollade konsuln igenom fotoalbumet vi skickade in i januari. Och sen sa hon att det var klart och att jag kunde gå.

Hade jag inte blivit skickad till fel lucka från början och fått en utskällning gör att mina papper och det jag hade med mig inte stämde med vad man ska ha för turist/studentvisum så hade det varit en ganska trevlig upplevelse. Trots att jag fick sitta och vänta i två timmar utan mobilen. TVÅ timmar!

Nu väntar jag bara på att de ska skicka tillbaka mitt pass med visumet i och sen kan jag boka flyget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar