torsdag 5 juni 2014

Rörmokare och garanti

Det är vad jag har försökt fixa den här veckan. Letade upp en rörmokarfirma som verkade bra på Angies list och ringde. Fast jag hade ju egentligen ingen aning om vad det är de behöver göra. Det får de komma ut och kolla på. Idag eller imorgon. Så jag gissar att jag får hålla mig hemma tills de dyker upp.

Och det där med garanti. De som vill köpa huset vill att vi betalar en husgaranti åt dom. Jag vet egentligen inte riktigt hur det funkar, men det var ett av deras krav och vi gick med på det. Så jag har ringt och googlat men vet fortfarande inte riktigt hur och när vi ska göra det där. Prata med closing company (har vi ett sånt? Har de som köper ett sånt? Är det våran mäklare som löser det?) och mäklaren har jag fått reda på i stort sett. Och att vi fixar den där garantin är väl inte det bästa för köparna egentligen. Den kostar inte jättemycket, ca $500, men vi kommer ju välja den billigaste så klart. Inte den som nödvändigtvis är bäst.

Tom har varit under huset och städat upp, klar med hälften ungefär. Sprickorna i garageuppfarten ska vi laga så småningom men vi måste vänta på lite bättre väder. Om det finns risk att det blir regn så måste vi vänta och det är regn och åska i prognosen varje dag fram tills vi åker nu.

Och sen är vi nästan klara.

Vi fick reda på att vi skulle få välja ut vilken sten vi ville ha till köket. Eftersom vi inte vet någon exakt tidsplan var vi lite oroliga att det skulle hända mitt i resan, eller inte alls till och med om vi inte frågade om det. Så jag frågade igår. Igen. Och idag på morgonen var vi och kikade. Inte så mycket att välja på egentligen. Vi hade redan valt sort och nu fick vi se hur den såg ut i verkligheten. En av dom. Och så fick vi den under. Den skulle tydligen se likadan ut. Den översta var faktiskt riktigt fin så det blir nog jättebra. Trodde aldrig jag skulle säga det om granit, men jag gillar det faktiskt nu.


Vi har skjutit på resan ytterligare en dag nu. Flyget på lördag blev fullt helt plötsligt. Tom kommer ju dit ändå, eftersom han har en biljett, men om han skulle ta flyget på lördag skulle han i stort sett bara åka till Dubai för att sova och vänta på mitt flyg dagen efter så vi åker på söndag båda två. Massor av plats på det flyget. I alla fall än så länge. Så vi missar Dubai men det är inte hela världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar