måndag 9 mars 2015

Franskt besök och Florida

Jag vaknade med förkylning sista dagen i Sverige och den har precis nu börjat bli bättre. Alldeles lagom till pollen-säsongen.
Jag hade ungefär en vecka på mig hemma innan Igz kom på besök och trodde nog att det skulle räcka för att bli frisk. Men icke.
Så första veckan av hennes besök bestod mest av Parenthood på Netflix och soffhäng. Vädret var riktigt dåligt också så vi hade ändå inte kunnat göra så mycket mer än att shoppa. Vilket vi gjorde så småningom också.
Men hela poängen med besöket var en konsert i Florida. Kevin Costner & Modern West spelade och vi hade biljetter till lördagens konsert på Floridas västkust. Det var den första som annonserades och vi trodde att det skulle komma lite fler konserter så vi väntade med att köpa biljetter till den andra, på ostkusten, tills vi visste om det fanns en mer praktisk rutt att ta. Det visade sig att det inte blev några fler än de två, och den första sålde slut.
Men jag och Igz bestämde oss för att åka ner ändå. Vi har aldrig åkt utan biljetter innan men tänkte att det löser sig på nåt sätt ändå.
Så förra fredagen satte vi oss i bilen och körde ner mot Fort Pierce, FL. Cirka åtta timmar i bilen, och inget lämpligt matställe de sista två timmarna. Så vi kom fram två timmar innan dörrarna öppnades, vrålhungriga och utan biljetter. Checkade in på hotellet och körde in till själva stan för att se om vi kunde hitta nån som sålde biljetter och nånting att äta.
Kom in gjorde vi, och fick se konserten från sidan av scenen. Definitivt en annorlunda upplevelse. Ljudmässigt var det helt otroligt dåligt, men om man bortser från det så var det riktigt kul.






På lördag morgon flög Tom ner till Melbourne, FL där vi hämtade upp honom och sen körde vi mot Tampa och Florda Strawberry Festival.
Väldigt mycket karuseller och spel, och blinkande ljus. Ganska hysteriskt faktiskt. Det hade regnat hela dagen så vi väntade tills det började hålla upp innan vi åkte dit så vi struntade i allt friterat och all underhållning eftersom vi bara var där för konserten ändå.


Dagen efter blev det åtta timmar i bilen igen innan vi kom hem. Och nu var Igz också sjuk.
Så ännu mer Parenthood och soffa.

I helgen som var fick vi äntligen lite varmare väder så vi kunde gå ut. Nu ska det regna i en vecka men efter det hoppas jag att våren kommer igång igen. Visserligen brukar vädret växla en del under vintern och våren men vi brukar få lite fler varma dagar. Och lite mer sol.

Lokalt påskgodis


Äkta crepes
Efter ett par resor och ganska mycket sjukdom är det dags att ta tag i vardagen igen. Det är deklarationsdags här, och det tar ju väldigt mycket längre tid än i Sverige. Och mitt villkorliga green card ska förlängas, och ansökan kan skickas in tidigast 4:e april. Jag har ett fönster på tre månader på mig så det är lika bra att få det gjort på en gång. Och det är nu jag inser att den där planen jag hade att se till att vi sparade "bevis på förhållandet" under de här två åren inte gick som planerat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar