fredag 6 november 2015

Nyckelpigeinvasion

Nu är nycklepigorna tillbaka. Jag såg något jag trodde var en spindel igår men det måste varit en nyckelpiga. Och idag såg jag ett par stycken vid dörren till decket igen. Jag försökte få ut dom så gott jag kunde men de håller ju till mellan dörren och karmen liksom, så öppnar man dörren så kommer det ju in fler än man lyckas få ut. Förra året höll det nog på en månad eller två. Minst tio nya varje dag. Tom sprayade med nåt spindelgift runt dörren (med öppen dörr så det går inte vara på nedervåningen nu) men jag tror inte det hjälper alls. De som var där just nu dör ju men det kommer fler hela tiden. Så det är väl bara att bita ihop, plocka fram dammsugaren och ta bort dom. Varje dag. Fram till jul.

Jag trodde de var ganska harmlösa men de bits tydligen. Så nu gillar jag dem ännu mindre.

1 kommentar:

  1. Vi hade ocksa nyckelpigeinvasion i ar. Det blev varmt i veckan och dom javlarna kom tillbaka. Sa himla ackliga nar dom kommer i grupp sadar. Och typ kryllar. Blaaaaaaa

    SvaraRadera