tisdag 10 november 2015

Vår vardag

Jag brukar för det mesta planera att komma ur och gå med vagnen, men det blir aldrig av. Ett projekt om dagen brukar räcka och oftast blir det middag eller tvätt. Resten av tiden spenderas på soffan eftersom Elsa inte är så pigg på att sova på egen hand på dagen. Och så länge det funkar på natten gör det inte så mycket. 
Idag kom vi faktiskt iväg till affären. Inte för att vi behövde något egentligen men det var skönt att vara lämna huset en liten stund. 


Solen skiner idag, men vi kommer nog inte ut och går ändå. Oddsen är lite bättre eftersom ingen av oss fortfarande har pyjamas på oss i och för sig. Efter att jag gav upp tanken på att komma i jeans den här säsongen så har jag bott i leggings. Jag är ganska säker på att jag inte varit bekväm i det i Sverige men här bryr jag mig inte över huvud taget. 

Jag hittade en ny sorts leverpastej i helgen men den var inte alls god. Nästan äcklig till och med :(

Jag har ätit chokladkaka till lunch, tyskt starkt godis till efterrätt och tänker intr laga middag idag. Vi har fortfarande frysen full sedan innan Elsa föddes så den här veckan är det projekt tömma frysen på färdiglagade måltider. Vi behöver inte ett lager på 22 stycken. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar