måndag 4 mars 2013

DNA


Vi var i Iowa i helgen. Tom kontaktade sin biologiska familj för ett tag sen och vi var där och träffade stora delar av den.
Häftigt att se hur lika dom var. Både till utseendet och till sättet på många sätt.

När vi skulle åka från Iowa var vårat flyg från Des Moines inställt, så vi körde till Minnesota istället. Vi körde förbi en död skunk på vägen. Herregud vad det luktade i bilen.

Namnändringen har gått igenom på Delta, så nu klagar dom inte på att mitt namn inte får plats längre. Allt får fortfarande inte plats eftersom mitt andranamn är med, men det är betydligt bättre än innan. Jag ska hämta mitt nya pass imorgon och efter det antar jag att jag officiellt är en Burns.

Kommer inte ihåg om jag skrev om Toms DNA-test han gjorde eller inte. Men han skickade in ett för att se hur hans genetiska ursprung såg ut. Han trodde han skulle vara tysk till största delen, men det såg ut så här:


Jag skickade in ett också, för att se hur väl det stämde.
Mitt ser ut så här, så det verkar ju faktiskt stämma ganska bra:





2 kommentarer:

  1. Fan va coolt! Ett sådant hade jag också velat göra! Vet du ifall det går att göra i Sverige och vad det kostar möjligtvis? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte om det går att få det skickat till Sverige, men kolla på ancestry.com. Kommer inte ihåg vad det kostade. Runt $100 tror jag

      Radera