torsdag 7 mars 2013

Pass & visum

Jag tror vi har blivit av med ohyran. De verkade komma från under kylskåpet så vi (Tom) flyttade ut det och städade och nu har jag inte sett några alls idag. Whew.

Jag var och hämtade mitt nya pass på konsulatet i Atlanta i tisdags. Jag vet inte varför de har öppet mellan 5 och 7 på tisdagkvällar bara, men det innebär att jag måste köra både dit och hem i rusningstrafik. Lagom roligt.
Men nu har jag mitt nya pass i mitt nya namn. Och ett nytt visakort från Nordea på väg också. De hade fortfarande inte ändrat mitt namn på mitt konto så jag fick ringa och fixa det. Och sen fick jag ringa tre samtal till Tele2 och Comviq för att byta mitt svenska abonnemang till ett kontantkort. Jag använder det inte särskilt ofta så jag vill inte betala varje månad, och jag vill gärna behålla mitt nummer.

Nu när jag har det nya passet har jag kunnat skaffa visum till oss till Australien. Väldigt enkelt, jämfört med många andra länder.
Bara att fylla i en ansökan online och så blir det godkänt nästan direkt. Jag fick göra på två olika sätt för mig och Tom dock. Amerikanska medborgare fick betala $20. För mig var det gratis.
Försöka lista oss på flyg också men det gick sådär. Alla flyg som går från LAX till Sydney ser ut att vara cancelerade så fort jag är klar.

Var hos tandläkaren idag igen. För att rengöra tänderna. Inte alls lika våldsamt som förra gången. Det gör inte ens ont i munnen. Och bara en kommentar om att man ju inte riktigt gör på samma sätt i ulandet Sverige. Men jag kan hantera det bättre nu än förra gången när allt svenskt var mycket bättre och allt här var skit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar