söndag 6 april 2014

Lördag

Jag har inte behandlat bänkskivorna i köket sedan vi installerade dom för ett år sen så det börjar bli dags. Skulle gjort det höstas egentligen men det blev inget med det.
Skivorna rör sig lite beroende på temperaturen så skarven mellan skivorna som jag fixade med lite wood filler har spruckit så jag behövde fixa den också.
Så jag gav mig ut i röran i garaget för att leta reda på allt jag behövde.
Sandpapper, wood filler, olja, trasor osv.


Lättare sagt än gjort i den röran. Hittade allt utom nåt att sprida ut wood filler med. 

Tom skulle klippa gräset. Men gräsklipparen startade inte.

Så vi gav upp och åkte till Tyrone för att se om de gjort något sen sist.


Och det hade dom! Det där träskelettet är nedervåningen i huset.


Och såhär ser det ut. Garaget till höger, ytterdörren där brädhögen är. Eftersom de fortfarande jobbade så gick vi inte in och tittade. Nästa gång ska vi komma lite senare så vi kan snoka lite. Framför allt om de har byggt hela övervåningen. Måste se om de verkligen fattat att vi inte vill ha några väggar alls i vår garderob.

För att fira åkte vi till Arby's. Godaste snabbmaten som finns. Bättre än Taco Bell till och med. Hade kuponger så klart.


Väl hemma igen så gav jag upp och spred ut wood filler med ett finger. Det blev väl inte jättebra men det får gå.

Vi har så mycket grejer på köksbänkarna, och man blir lite blind efter ett tag.
Nu när jag har sett hur mycket bättre det ser ut med INGENTING på så ska jag ställa undan lite grejer som vi ändå aldrig använder.



Tom gav också upp och spred ut lite ogräsmedel och gödningsmedel på gräsmattan.


Och nu vill han ha en åkgräsklippare från John Deere...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar