tisdag 1 april 2014

Spontanhelg

För lite drygt en vecka sen, efter att ha bestämt oss för att inte gå på fler konserter just nu eller åka iväg på saker vi kanske egentligen inte vill eller behöver göra, så fick jag ett meddelande av Liz i Kanada att det fanns bra biljetter till salu till en Bryan Adams-konsert i helgen. 4 st. Längst fram. Och inte särskilt mycket dyrare än orginalpriset. Så vi köpte 2 var och bokade hotell och flyg och hyrbil och i helgen var det dags.



Vi har inte varit på en av de konserterna sedan förra året så det var riktigt roligt.
Bryan kom fram till kanten där vi stod under näst sista låten och tydligen skulle jag spela på gitarren. Men det fattade ju inte jag. Han fick ropa "come on" innan jag förstod.

Vi spelade lite Cards Against Humanity.
Himla kul.


Dagen efter, i söndags, skulle jag på lunch med SWEA. För att komma i tid till det behövde vi ta flyget kl 6. Och flygplatsen låg en timma bort. Så Tom satte larmet på 3 och vi gick och la oss. Vid 5 väcker han mig och säger att vi har försovit oss. Han trodde att han hade satt larmet men glömde att spara det. Vid det här laget var det kört för mig att hinna hem till lunchen och nästa flyg såg inte så bra ut. Så vi lämnade tillbaka hyrbilen på en flygplats och hyrde en ny och körde till Detroit.

På vägen hem åkte vi förbi nya huset. Igen. De hade inte gjort något alls. Igen. Men det finns en massa brädor där nu så när som helst nu. När som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar