söndag 25 januari 2015

Argh!

Ok, jag kanske har tittat lite för mycket på Gilmore Girls sedan vi fick internet för två veckor sedan. Men att vi ligger farligt nära datagränsen för vårt bredband på grund av det är inte ok.
Vi har alltså en datagräns. På bredbandet. 300 GB. På telefonerna hade vi 40 GB innan vi minskade det. Alltså inte så hemskt mycket mer. Och de där 40 låg vi farligt nära varje månad.
Så den gränsen är helt sjuk. För det första att den ens finns, och gränsen sen. 300 GB. Per månad. Bredband. Jag har aldrig ens hört talas om en datagräns för bredband. Och inte blev vi upplysta om det när vi tecknade vårt kontrakt på två år heller. Men idag ringde de och sa att vi ligger nära gränsen.
Jag loggade in på vårt Comcast-konto för första gången idag och mycket riktigt, 263GB/300GB. Man kan ställa in varningar vid vissa nivåer men det fungerar så klart inte. Och för varje extra 50GB kostar det $10.
Jag trodde i min enfald att vi inte skulle behöva bry oss om hur vi använder internet nu. Men det är precis lika illa. Vi kommer ligga precis på gränsen och behöva snåla. Precis som innan.
Så varför ens skaffa Comcast? Kunde ju lika gärna skaffat mobilt bredband istället. Säkert samma kostnad, samma data samt färre hål i väggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar