torsdag 8 januari 2015

Vad har hänt sen sist?

Jag kan inte riktigt komma ihåg. Om jag inte skriver om det direkt så glömmer jag av det ganska fort.
Jag har använt telefonen som hot spot för att kunna använda datorn ibland men vi har inte haft så mycket data så jag har inte velat göra det för mycket.
Varje månad sen vi flyttade hit har vi ökat mängden data. Vi började med 4GB att dela på, eftersom vi snittade 3GB per månad tillsammans. Lät ju jättebra. Första månaden höjde vi till 10GB. Nästa till 30GB och sista till 40GB. I morses sänkte jag till 10GB igen och förhoppningsvis kan vi ändra till ännu lägre snart. I början gick det lite bättre att hålla sig till gränserna men till slut tröttnar man på att inte kunna göra nånting över huvud taget. Inte FaceTime med familjen, inte kunna streama ens en liten film, inte kunna använda spotify för mycket, inte ladda ner podcasts.

Hur som helst. Ska försöka lägga det där traumat bakom mig.

Så vad har vi gjort.. Vi var och såg Hunger Games - Mockingjay till slut. Och jag såg mig själv! Man måste fortfarande veta att man ska titta efter mig, men gör man det ska det gå att se.

Det är i den här scenen.


Jag sitter bakom Finnick (?) när han ligger ner och läser och sen bakom Katniss när hon sätter sig ner.
Inte mitt knä som jag trodde utan huvudet.

Och den här scenen. Jag minns inte exakt vilken säng jag sitter på men det ser ut som att det är tredje sängen på vänster sida.



Vi gjorde klart gästrummet i källaren. Det är lite sterilt och tråkigt men funktionellt, och det är väl huvudsaken.

Vi har haft gäster och firat jul.

Jessica kom hit den 23:e december, Patrik den 25:e.

Att få reda på vad Tom vill äta på jul är som att vrida vatten ur en sten, så jag hittar på lite själv. Green Bean Casserole och Rice & Broccoli Casserole samt rödkål, jansson, sill och griljerad skinka.




På flygplatsen för att hämta Patrik

Tomten hade med sig glögg


Vädret höll sig hyfsat fint så det blev en del promenader runt sjön i Peachtree City.


Vi turistade lite i Atlanta.

Valvet på World of Coca-Cola

Nyår firade vi hemma med middag.





Den 2:a januari körde vi gästerna till flygplatsen, de avslutar resan med en vecka i Florida. Inte alls avjundsjuk. De ligger på stranden och vi har -15 här.

Och nu ska jag gå och titta på Gilmore Girls på Netflix. För att jag kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar