tisdag 7 juli 2015

Det är för varmt här

Jag har handlat saker igen.

En sån här tex.

Halo Bassinest

Jag har gått och småtittat på den i cirka ett halvår men tyckt att den var alldeles för dyr och säkert onödig. Men jag bestämde att jag fick unna mig en lite småonödig sak.

Förra veckan var det nästan svalt här. Det var varmare i Borås än här när jag jämförde en dag. 23C här, 26C i Borås. Till exempel. Mycket åska och regn visserligen men det gick åtminstone att andas utomhus. Men nu är det slut på det. Dags för 35 grader och en massa luftfruktighet igen. Jag längtar till hösten. Sommaren kan kvitta här.

Ösregn, blåst och åska ett par minuter efter den här bilden togs.


Annars äter jag mest leverpastej hela tiden.


Leverpastej, "engelsk" gurka (dvs vanlig), ägg och kaviar. Bästa frukosten. Och lunchen och middagen. Jag skulle inte kalla det en craving, bara vanlig, hederlig svensk frukost. Nu saknar jag bara god, naturell yogurt.

Appropå mat så är Tom rätt jäkla bra på att laga mat nu. Så himla skönt att bara kunna sitta och vänta och bli serverad middag. Vi hade väl tänkt grilla i helgen men vädret var lite instabilt så vi ville inte chansa. Det är klart att vi kan flytta ner grillen till uteplatsen under decket men så noga är det inte. Det blir tillräckligt mycket grillat ändå. Och s'mores kan man göra på spisen, över gaslågan.

S'mores gjord på spisen. Eftersom det regnade hela helgen.


Jag har försökt i ett par år nu att laga mac & cheese, utan Velveeta. Jag vet ju att det är godare med. Kraft Mac & cheese tex, till och med den man gör i micron, är så himla god. Och det blir inte lika bra när jag gör det själv med riktig ost. Så jag har gett upp nu. I med Velveeta då. Det blir mycket godare.

Kontroll idag igen. Samma som alltid. Skitjobbig invägning (kanske ska sluta äta godis och Cheetos?) och all annan rutin. Jag glömde fråga om läkaren kunde se åt vilket håll hon är. För jag har verkligen ingen aning.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar