torsdag 9 juli 2015

Jävla getingar

Jag trampade precis på en geting i barnrummet. En svart, mot ett mörkt trägolv, så den syntes ju inte. Den stack mig inte som tur var. Och jag förstår inte vad den gör inne. Det här är den andra getingen som kommit in i huset på ganska kort tid. Jag tror inte att den kommer in genom någon öppen dörr för vi är väldigt noga med att hålla stängt. Jag var ute och klippte gräset igår men jag tror inte att det var då den kom in. De måste komma in via ventilationssystemet på nåt sätt. Så mycket hjälpte besprutningen alltså.
Som tur är har vi en service där vi kan ringa och be dom komma ut. Inte helt säker på att de gör någonting åt getingar om de inte kan se dom eller något bo. Men jag vet ju inte var de kommer ifrån heller. Jag vet bara att jag inte vill ha dom inne i huset och framför allt inte i det rummet.
Ibland tycker jag väldigt, väldigt illa om Georgia.

2 kommentarer:

  1. Usch hatar dom dar getingarna. Nar vi bodde i hus sa kom dom in i garaget och stannade dar och pa nagot satt tog sig in i huset. Men det var inte ofta. Man vill verkligen inte ha in dom..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag antar att de måste kommit in genom en öppen dörr även om vi försöker vara noga med det. Det hade varit bättre än att de har hittat någon annan väg. Jag vill framför allt inte ha dem på den våningen vi sover på :(

      Radera