tisdag 7 juli 2015

Min telefon

När min telefon, iPhone 5, var cirka ett år gammal tappade jag den och förstörde skärmen. En dag före en semester. Men det löste sig snabbt eftersom de nu mera byter skärmen på Apple store. Som ny. Förutom märkena från när jag tappade den på marken när jag haft den i en vecka (bloody Mary till frukost på planet till Las vegas...). 

Förra året började batteriet bli riktigt dåligt. Det hade alltid varit sämre än Toms men nu var det ohållbart. Visade sig att jag kunde få batteriet bytt gratis. Tillverkningsfel. 

I våras började den stänga av sig precis hela tiden - enkelt återställning och den var som ny. Igen. 

Det var bara det lilla problemet med att av/på-knappen inte funkar. Det tar minst tio försök innan jag kan ta ett screenshot till exempel. Irriterande nog för att jag skulle överväga att skaffa en ny. Tills jag googlade och såg att de byter den gratis. Tillverkningsfel. Igen. 
Jag måste ha fått ett riktigt måndagsexemplar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar