lördag 5 januari 2013

Inget körkort idag heller

För första gången sedan jag fick mitt EAD hade vi tid att åka till DDS (Department of Driver Services) för att försöka skaffa ett körkort åt mig idag.
Det gick bättre än sist, men inte bra. De kunde fortfarande inte hitta mig i systemet, men mitt EAD verkade räcka för att jag skulle få ta körkort i alla fall. Hon ville inte ens se på mitt pass.
Och mitt slitna internationella körkort som förmodligen gick ut för tre år sedan fungerar hur bra som helst eftersom det inte står något sista-datum på det.
Hur som helst, nu måste de manuellt verifiera mitt EAD och det tar ungefär fem dagar. Sedan ringer de och talar om när jag kan komma tillbaka.
Så det är ett steg i rätt riktning i alla fall. Rätt som det är kanske det här blir gjort också.

Vi var uppe ganska tidigt för att hinna med båda proven idag, om det hade fungerat, så vi var på IKEA (dit vi naturligtvis åkte efteråt) väldigt tidigt. Det var nästan tomt. Väldigt trevligt som omväxlning när man är van att knappt kunna röra sig där inne.
Jag hade skrivit ut inköpslistan från IKEAs hemsida så vi skulle få med oss allt till gästbadrummet. Det hj'lper ju föga när man inte ens tittar ordentligt på den.
Vi glömde köpa en spegel. Och nu är den slut. Men vi hinner nog fixa det innan de kommer hit ändå hoppas jag.

Jag målade väggar och tak en och en halv gång förut, medans Tom åkte och köpte en toalett.


Jag vet inte riktigt varför vi inte tog ut toaletten före jag började. Nu var vi tvugna att vänta på att färgen skulle torka för att göra det. Vilket är nu, 2-3 timmar senare. När det är klart ska det på ett lager färg till. Minst. Det gröna i gipsskivorna lyser igenom där det gamla tvättstället stod. Och den gamla, blå färgen på väggarna.
Jag tror resten blir klart imorgon faktiskt. Golvet bör inte ta mer än en timma, max. Så det tar säkert två. 
Spegeln saknas ju fortfarande i och för sig. Och det är hopplöst att hitta en lampa för badrummet som inte är apful i det här landet. Lowe's och Home Depot är lika illa. Och jag vet inte vart man ska leta sen. Walmart kanske??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar