onsdag 2 januari 2013

Nyårslopp

Vi var och sprang ett lopp igår. I Stockbridge. Det gick faktiskt ganska bra.
Jag har sprungit en gång sedan början av september egentligen. Och det var för några veckor sen i Piedmont Park. 7-8 km nånting, med lite gående ibland.

Det här loppet var på vanliga vägar, med rullande avstägning. Det vill säga ett par polisbilar i fören, en bil på varje ställe man skulle vända, och så en bil i slutet efter den sista löparen. När jag vände efter 5 km såg jag henne gå lugnt och stilla med säkert 30 bilar körande efter henne. Med minst en ganska upprörd förare som lutade sig ut genom fönstret och skrek okvädesord.

Det duggade hela tiden, men trots det och att det var ungefär 12 grader varmt så var det ganska lagom.
Det var säkert inte mer än 300 personer som deltog i det där loppet, och uppdelningen i åldersgrupper var väldigt snäv.. men jag kom på andra plats i min åldersgrupp.
57:03 enligt min klocka men jag har inte sett det officiella resultatet än.

Och idag vaknade jag med förkylning. Typist.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar