torsdag 3 januari 2013

Vi chansar

Vi chansar på att gästtoaletten blir klar i tid. Vi har ju nästan två veckor på oss.

Jag började ta bort linoleum-mattan idag, och alla lister.

Favoritverktygen

Före-bild
Det här rummet var nog det som såg bäst ut i hela huset, före renoveringen. Det har redan blivit lite renoverat. Havstema.


Men det går inte lämna det som det är ändå, för då passar det inte riktigt ihop med resten av huset. Och det skulle vara oerhört irriterande.

Spegeln och själva tvättstället är för tungt för en person så jag fick vänta tills Tom kom hem. 


Men nu är nästan allt borta.

 Bara en del av skåpet under tvättstället kvar. De hade installerat alla rör lite bättre här, så att man inte såg något av väggen bakom. Men istället så går det inte att byta ut skåpet eftersom det är inbyggt i rörsystemet. Så Tom borrar stora hål runt det nu för att få loss det.


När jag tog bort listerna innan så såg jag ett hål bakom en av dom. Rätt ut i torpargrunden. Mysigt.
Säkert därifrån spindeln vi hittade mellan skåpen kom ifrån. Och det lilla krypet inne i ett av skåpen. Brr.
Inga farliga djur, men äckliga ändå.
Innan vi fick bort skåpet så visste jag inte hur stort hålet var, men det var bara det man kunde se. Som tur var. Det går ju lappa utan problem.


Imorgon blir det spackel och grundfärg i taket. Och så IKEA, väggfärg, golv och toalettbyte i helgen. Kanske.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar