onsdag 26 december 2012

Fri!

Jag fick mitt EAD idag!!


Nu kan jag åka vart jag vill! Och kanske ta körkort.
Och börja jobba med. Om jag nu hade haft ett körkort. Så slut på semestern.. men vi ska nog göra klart huset innan jag börjar jobba, annars blir det inte gjort.

Appropå det. Har gjort ganska mycket i badrummet över julen. Tagit bort heltäcknignsmatta, tagit bort toaletten och tvättställen.. målat golvet (det var lite äckligt så det känns bättre att ha målat det före vi lägger in nytt golv). Målat tak och väggar. Två lager färg på väggarna än så länge, och jag behöver nog måla en gång till. Men jag fick slut på färg.

Den fula lilla väggen är nästan borta

Bara ett litet hål i väggen kvar. Det är lagat nu. Men inte direkt osynligt... 


Golvet målat,

Vi fick larm installerat i huset idag med. Får se hur lång tid det tar innan vi sätter igång det själva. Vi har en vecka på oss innan de ringer polisen direkt i alla fall. På den tiden ska vi väl hinna lära oss...

Jag började läsa en ny blogg i veckan. Jag gillar bloggar från Atlanta. Speciellt såna som skriver om restauranger i Atlanta (inte för att vi någonsin går ut och äter) eller om träning (inte för att jag tränar nåt ändå). Jag gick tillbaka några månader och läste gamla poster och hittade en om ett lopp på nyårsdagen. I Stockbridge. Så jag anmälde oss. 10 km. Tom tyckte att han kunde fått springa 5 km men ska man ändå springa ett lopp kan man lika gärna springa lite längre. Så det blir en väldigt lugn nyårsafton här. Eller så blir det ett extra jobbigt lopp.

Nu ska jag fira mitt EAD med lite vin, och sen ska jag plugga till mitt körkortstest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar