tisdag 23 april 2013

Diskmaskin

Det har tagit ett bra tag att få diskmaskinen installerad. Fram tills nu har vi haft slangen som går från diskmaskinen in till avfallskvarnen lös. Någon gång, förmodligen i lördags kväll, så ramlade den ner så vattnet rann ut från avfallskvarnen på golvet utan att vi märkte det. Så nu är golvet i köket vattenskadat. Innan köket ens är klart. Trevligt.
Inget att göra åt.
Men nu är diskmaskinen installerad.




Den gamla var förmodligen bättre. Och tystare. Men den här finare. Väldigt viktigt.

Jag har lagt på ett par lager olja på de här bänkskivorna. I början blev de bara sämre. De var jämna och fina efter att jag slipat dem men efter oljningen så blev de ojämna igen. Ett par lager senare var de nästan kletiga. Så igår provade jag att båsa med en hårfön samtidigt som jag gnuggade in den oljan som liksom smälte. Det verkar ha funkat bättre.

Lådorna är lite mer organiserade.


Men det är nästan inget i dem än. Allt är fortfarande i plastbackar i garaget.

När vi fick all post från förra veckan hade jag ett paket från Tyskland. Jag hade ingen aning om vad som var i det. Hade glömt att jag beställt en skylt till nya städskåpet (gamla skafferiet). Ifall vi glömmer av vad som finns där.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar