måndag 8 april 2013

Pollen & getingar

Jag har varit förkyld sedan vi kom hem från Iowa för två veckor sen. Trodde jag. Jag var förkyld i en vecka men nu är det förmodligen pollen. Jag har hört så mycket om hur hemskt mycket pollen det finns här och hur jobbigt det är. Jag har aldrig ens märkt av pollen i Sverige så jag trodde inte det skulle bli något problem här heller, men jag hade nog fel.

Vi köpte ny bil i lördags. Audin är nästan färdiglagad, men den ska säljas till en av Toms jobbarkompisar.
Nu kör jag runt i den här:


Försäkringsbolaget har fortfarande inte varit här och kollat på huset. De påstår att de ska komma hit imorgon. Vi åker till Australien på lördag så det vore ganska skönt att få det gjort innan dess. Själva jobbet har jag ingen aning om när det blir gjort i och för sig.

Och som om det inte vore nog med problem så såg jag en ganska stor, röd geting på baksidan härom dagen.


Så där ser den ut. De är ganska aggresiva också tydligen. Och nu är det två stycken där ute. Vi vet inte var de har sitt bo, så det är lite svårt att ta död på dom. Och det vore också ganska skönt att få gjort så vi inte kommer hem till en hel koloni. :(

Men köket går lite frammåt. Alltid något.

Vi har rinnande vatten.


Fast avloppet läcker lite. Så klart.

Bänkskivan räckte inte riktigt. De två bitar som blev över skulle teoretiskt kunna täcka den biten som är kvar men det blir lite väl mycket lappande. Så vi får åka och köpa mer. Så klart.

När jag var och bytte ut lite lådor förra veckan så gav dom mig fel lådor. Så klart. Så vi får åka och byta. Igen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar