onsdag 10 april 2013

Försäkringar

Personen från försäkringsbolaget var här igår och kollade på huset. Hon har inte skickat något förslag på hur mycket de vill ersätta oss med än. Contractorn har en egen lista så om de inte är överrens så får de bråka om det. Han vill ha mer jobb, hon vill spara pengar. Och om vi slipper bråka med nån av dom så är det bara bra.

Getingarna håller fortfarande till på baksidan. Jag tror de håller på att bygga bo i parasollet. Men jag tänker inte öppna och kolla.

Avloppet i köket läcker numera bara lite. Framgång.

Vi har ny bänkskiva, som inte är installerad än i och för sig. Men den står i garaget.

Audin är klar imorgon så förhoppningsvis kan de skriva papper och fixa över den till de nya ägarna. Vi flyttade satellit-radion till den nya bilen innan. Det går inte att säga upp trafikinformationen till gps:en i bilen så den kan de väl få ha i Audin i ett halvår. Gratis.
Jag var lite otålig när jag skulle aktivera radion bara. Den började spela på en kanal så jag trodde den var klar. Men nu har vi bara ca hälften av kanalerna. Och man får inte försöka mer än en gång per dygn så jag får försöka imorgon igen.

En massa saker var slut på IKEA när vi var där så jag skulle åkt tillbaka imorgon, men nu har de ändrat prognosen så de inte kommer in förrän på lördag. Lite sent, för då åker vi till Australien. Förhoppningsvis.
Flygen ser ganska bra ut.
Vädret är det lite sämre med. En massa regn nästa vecka. Men byggnaden vi bor i har gym så då kan vi ju träna. Ha!

Approp väder så är det risk för stora hagel imorgon igen. Men det är tydligen hela tiden på sommaren säger Tom. Men det händer (nästan) aldrig.
Lite väl många saker han glömde berätta om tycker jag. Svarta änkor inne i huset. Hagel stora som tennisbollar. Röda getingar som gör jätteont.

Det har varit väldigt varmt det sista.




Nästan lite väl varmt. Och det är bara april.

I köket har vi fått in lite återvinningskärl och belysning under överskåpen. Men det är allt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar