tisdag 23 april 2013

Sydney

Tillbaka från Sydney. Där vi inte gjorde nånting egentligen.

Vi flög till LA förra lördagen, kom dit väldigt mycket tidigare än vi hade behövt egentligen, men flyget vi skulle tagit började bli fullt så vi åkte tidigare för säkerhets skull.



Man kan flyga stand by på olika prioriteter, och man har bara ett begränsat antal av de högre. Nu hade det inte spelat någon roll om vi hade använt en högre, vi kom fortfarande med planet och alla platser längst fram var upptagna. Lite synd eftersom det går att fälla stolarna på de planen hela vägen ner. Men jag sov de första 6 timmarna ändå. Det började lite obehagligt, jag fick ett blodtrycksfall precis innan vi lyfte. På dagen ett år efter förra gången. Som tur är satt jag redan på planet den här gången. Jag kunde inte förklara för Tom vad som hände, jag tappade allt jag höll i och han trodde jag hade somnat. Vilket jag gjorde så fort det gick över.

Vi kom fram tidigt måndag morgon, 7 på morgonen, och som tur är fanns det ett rum ledigt när vi kom till hotellet. Eller vad man nu ska kalla det. Serviced apartments. Med tvättmaskin i rummet. Vi använde det inte men Corban och Renee som bodde på vandrarhem och reser runt i 3 veckor gjorde det.

På tisdagen gick vi runt i hamnområdet med dem och tittade, och det var all sightseeing vi gjorde.

Operahuset

Harbor Bridge
 Resten av dagarna tog vi det bara lugnt. Ganska långt att åka för att bara slappa, men där kunde vi inte jobba i köket så vi hade inget val. Jätteskönt.

På fredagen var det konsert...




Tom har aldrig sett Rolling Stones, och de spelar i Las Vegas 2 dagar efter hans födelsedag. Biljetterna släpptes kl 10 på fredagen, vilket var 3 lördag natt lokal tid där vi var. Så jag stannade uppe till halv fyra för att försöka få tag på de billigare biljetterna och sen sov jag i två och en halv timma.
De har 1000 biljetter för $85 styck till varje konsert. Det är halva priset jämfört med de billigaste sittplats-biljetterna. De här vet vi inte vart de är än, det får vi reda på när vi går in till konserten. Det kan det ju vara värt eftersom de kan vara längst fram, och de biljetterna kostar över $1000.

Flyget hem såg inte särskilt lovande ut, men vi kom med med 2 platsers marginal. Tyvärr fick vi nya platser vid gaten, och de som var efter oss på listan fick våra platser ihop, vilket är helt fel.

Första natten hemma sov jag 12 timmar. Natten efter det en. Fortfarande inte helt återställd men igår natt gick det i alla fall att sova.

De ska komma och kolla på larmet någon gång mellan 8 och 12 idag. Naturligtvis verkar det funka idag men de borde kunna göra något åt det ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar