tisdag 30 april 2013

Köket. Igen.

Nu är det väldigt nära.

Alla behållare är tomma, och alla glas, muggar, tallrikar och skålar är nu i skåpen.
Alla bänksivor är installerade, och därmed också alla lådor. Så nu är det mesta ganska välorganiserat i köket.


Den andra, och sista, fönsterbrädan i köket blev klar igår. Den här var för stor för att byggas i ett stycke så vi fick bygga den på plats. Och vi var tvungna att använda en del av den gamla fönsterbrädan för att själva överdelen skulle räcka till. Men med lite slipning så blev det ganska bra. Den är långt ifrån perfekt (det där med att göra ordentligt förarbete är inte riktigt min grej tydligen) men det duger.



Den förra fönsterbrädan sprayade jag lack på. Tänkte inte riktigt på att det inte var nån bra ide att göra det inomhus. Så nu är det ett tunt lager av lack lite överallt.


Vi har köpt kakel. Men eftersom ingen av oss har gjort det innan och det måste göras ganska snabbt när man väl börjar så väntar vi lite.
Men så här ser det ut:


Idag byggde jag ett köksbord och Tom installerade en taklampa. Så förutom att det saknas lite golvlister och kakel så börjar det se ganska färdigt ut.



Nästa rum att göras klart är tvättstugan. Det var det första Tom började på, innan jag flyttade hit, men det är inte riktigt klart än. Lite skåp på väggarna och en bänkskiva över maskinerna ska in. Jag började bygga skåpen idag men insåg att vi inte visste var vi gjort av gångjärnen. Jag antar att vi fick med oss dom från IKEA, men det var så länge sen att ingen av oss kommer ihåg var vi lagt dom. De är inte i någon garderob inne i huset och om de är i garaget så lär vi aldrig hitta dom.
Så vi får väl köpa nya. Måste ändå till IKEA igen i helgen.

Lite snett och vint.. men så ser köket ut nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar