torsdag 6 februari 2014

2/6/14

Jag skulle egentligen ha jobbat fyra dagar nästa vecka, men man måste kunna alla dagar och vi har första designmötet för huset på torsdag så jag var tvungen att tacka nej.
Lite tråkigt, men å andra sidan är det för något roligt jag inte kunde.
Vi flyttade första mötet till dagen då andra skulle varit och andra mötet veckan efter.
Vi vet fortfarande inte riktigt hur vi vill ha det men vi börjar närma oss i alla fall.
Pappret med alla standardval vi fick från mäklaren stämmer tydligen inte helt och hållet, så jag mailade vår designer och ställde lite frågor. Tyvärr stämde allt i köket. Så inga bonusuppgraderingar där inte.
Vi har fortfarande inte hört något om hur det går med huset. Det sista vi hörde var att de håller på att rita om garaget. På de planlösningar vi har sett är det vänt framåt men alla hus i vårt område har det vänt åt sidan. Men för att göra det behöver övervåningen förmodligen bli lite större. Och jag vet fortfarande inte hur de ska lösa layouten i köket. Som det ser ut nu är det en vanlig spis och en micro monterad över. Men vi ska få en väggmonterad ugn och en cooktop. Vad det nu heter på svenska.
Så när vi räknade med 4-6 månader runt nyår så var vi nog ute och cyklade lite. Vi är väl inte oroliga direkt. Mer rastlösa. Det är jättetråkigt att gå och vänta på att något ska hända.
Men å andra sidan har vi lite mer tid på oss att ta reda på hur vi vill ha det.
Så jag får fortsätta med pinterest och houzz. På soffan. Sämre kan man ha det.

För övrigt är Flappy Bird skitsvårt och omöjligt att sluta spela.


1 kommentar: