måndag 10 februari 2014

Melodifestivalen och Tyrone & Peachtree City

Eftersom vi var i Arizona förra helgen missade vi melodifestivalen. Med alla tidszonsbyten så missade jag början på det så vi lyssnade på sista halvan i bilen. Tom och Niall förstod ju inte vad de sa men de kunde höra låtarna i alla fall. Och ingen av dom var särskilt bra. Så länge Irland inte skickar Jedward igen tror jag inte Niall behöver oroa sig för att Sverige ska slå dom...
Den här veckan var vi hemma, och redo med tacos.


Det var inte så svårt att lista ut att Sanna skulle gå vidare. Inte den andra som gick vidare heller efter att jag hört att de var de som gjorde Dansa Pausa. Fruktansvärt irriterande låt som gick alldeles för mycket på radion. Så innan jag ens hörde deras låt trodde jag de skulle gå direkt till finalen.
Jag tror det här är Toms tredje år med melodifestivalen, och även om han förstår ett räkneord här och där och inte mycket mer så tror jag han gillar att se på det. Han säger att han gör det i alla fall och jag vill ju se det så jag väljer att tro på honom.

En väldigt svensk helg matmässigt. Söndagsfrukost/lunch blev pyttipanna.


I söndags åkte vi till Tyrone och tittade till tomten (där ingenting hänt) och passade på att titta runt lite i Tyrone.
Själva Tyrone är pyttelitet. En liten gata med ett par små affärer och en kyrkogård med sydstatsflaggor överallt. De äldsta gravarna var faktiskt från Civil War-eran så det förklarade den saken.


Lite längre bort finns ett shoppingområde med en teater, restauranger och ett Publix. Det går att gå från "centrum" till det området. Bara en sån sak.
Åker man åt andra hållet istället (från vårt område sett) finns det ett par kedjerestauranger och bensinmackar.
Skulle man vilja ha fler stora kedjerestauranger, fler mataffärer, fler restauranger i allmänhet och bara mer av allt är det bara att fortsätta förbi shoppingområdet i Tyrone i ca 10 minuter för att komma till Peachtree City. Där finns i stort sett allt. Och golf carts överallt.
Vi gick till det som kommer vara vår närmaste Kroger för att se hur den såg ut och det var en enorm skillnad från den vi handlar i idag. Så mycket större, ljusare, renare och finare. Bättre utbud på precis allting. Vi gick omkring och bara gapade. Vi får köra kanske 10 minuter istället för 5, men det gör absolut ingenting.
Inte för att vi på något sätt tvekade på att vi gör rätt som flyttar, men det vi såg igår gjorde oss bara ännu säkrare på att vi gör rätt. Allt är bättre i Tyrone. För att inte tala om huset. Om det nu blir färdigt nån gång.

Resten av helgen tittade vi på Breaking Bad. Vi började titta på det när vi tränade. Tänkte ha det som regel så vi kanske tränade lite oftare. Det funkade ju inte alls. Det slutade bara med att vi inte tittade på Breaking Bad. Så i helgen bestämde vi oss för att titta på det i soffan. Så det var allt vi gjorde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar