onsdag 12 februari 2014

Ny planlösning!

Jag satt i lugn och ro och tittade på hockey när Tom började skrika. Han jobbar hemifrån idag eftersom hela norra Georgia är fullt av is. Jag trodde något allvarligt hade hänt men vi hade bara fått ett nytt utkast till planlösningen. Vilket ju var på tiden!

De största skillnaderna är:

  • Allt är spegelvänt nu, så det vi ser är ganska precis det vi kommer få
  • Garaget har dörrarna vänt mot sidan istället för framåt, och vi fick en massa extra utrymme på köpet.
  • Den lilla alkoven i ett av rummen på övervåningen är numera ett helt eget rum. Lika stort som rummet. 
Jag tror inte de är helt färdiga med planlösningen. Eller jag vet att de inte är helt fördiga. De har ritat om vår garderob lite, men inte helt och hållet. Vi vill ha ett helt öppet rum men det är fortfarande en vägg kvar där.

Källaren


Nedervåningen

Övervåningen
Källaren stämmer inte helt med hur vi vill ha det. Och tvättstugan (tvättrummet?) har fortfarande en lite konstig layout. Men det börjar ta sig. 
Det är lite svårt att vänja sig vid att se allt spegelväng när vi är så vana vid att titta på den gamla planlösningen men vi kommer vänja oss vid den här också. Just nu tycker jag att den gamla är bättre, men det går nog över det också.
Det som ser mest annorlunda ut från utsidan är nog att själva framsidan är i en vinkel. Den gamla lösningen var helt rak. Det kommer att se ut som att garaget är en del av huset, med fönster och allt. Jag tror det blir bra. Vi fick ingen front porch däremot. En annan planlösning vi såg för Albany hade en liten front porch. Det går nog att ordna om vi vill men jag vet inte om det är värt den kostnaden. Det är inte som att vi kommer hänga så mycket på framsidan av huset ändå tror jag.

Precis som väntat så blev vårt design center-möte inställt. Alla tar det säkra före det osäkra den här gången. Så nu har vi vårt första möte nästa vecka, och det andra mötet veckan efter. Jag borde spenderat all den här extra tiden med att ta fram ännu mer bilder som visar vår stil, och skriva upp mer saker vi kommer på att vi vill ha. Men det har känts som att allt har stått still så länge nu att det bara inte har blivit av. Nu, helt plötsligt, känns det som att det händer saker igen!

Jag missade resten av hockeyn. Jag var ju tvungen att kolla på alla nya bilder. Men jag såg i alla fall alla Sveriges mål. Så nu har jag sett den första livesändningen från OS. Sabla skitsutbud här. Hur ska jag kunna veta att ABC på kanalplats jäkla 242 är en NBC-kanal och att det är där den här hockey-matchen visades? Jag har försökt använda appar, och leta på TV:n, googla.. NBCs hemsida visade sig vara där det funkade bäst. Men det är fortfarande inte lätt att hitta.

1 kommentar:

  1. Det är spännande �� både med husplaner och hockeyn !!

    SvaraRadera