fredag 9 maj 2014

Till salu

Huset är till salu. Toms hus alltså. Eller eventuellt hans halva av huset. Blev ganska påmind igen om att även om jag känner mig väldigt hemma här så har jag ju inget att göra med att sälja det här huset. Jag bara bor här. Även om jag tycker mig kunna ta en större del av ansvaret för att det ser ut som det gör nu, vilket enligt mäklaren var jättebra. Det är bra som det är. "Shows better than any house I've been in lately". Och då hade vi inte ens fixat till det.

Skylten utanför huset kommer upp idag. En lockbox på dörren. Ny kod till larmet fixat till mäklaren. Ska skaffa kakdeg så jag kan baka ett par kakor innan varje visning, det ska tydligen fungera. Vi skulle åkt till Mexico helgen eftersom Tom fyller år idag men det ställde vi in redan för några dagar sen. Vi kommer ha fullt upp med att fixa huset inför bilderna som ska tas på måndag.

Priset som mäklaren föreslog var ungefär det vi hade förväntat oss. Inte så högt som vi kanske hade velat, men samtidigt måste man ju vara realistisk.
Så nu får vi se hur det går. Det hade varit trevligt om vi slipper bli hemlösa men att huset ändå säljs i lagom tid. Den där timingen alltså.

Avsnittet av Vampire Diaries som jag var med i gick på TV igår. Man var ju tvungen att veta vart jag var för att se mig, men jag såg mig själv ett par gånger i alla fall.

Vet inte om instagramlänken funkar men det är jag som faller så oerhört graciöst i den beiga tröjan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar