torsdag 1 maj 2014

Besök och roadtrip

Vi har haft Sverigebesök under en dryg vecka. Jätteroligt, och jag hoppas Peter hade roligt också, trots att vi kanske inte hittade på särskilt mycket utöver att dricka öl och äta en massa mat.

Och han hade med sig godis (som precis tog slut).



Han kom hit förra onsdagen, och efter lite shopping i torsdags körde vi till Nashville i fredags.
Och precis som vår förra roadtrip så gick det lite fort... 80 i en 55-zon men han skrev upp 65 tror jag. Så inga prickar på körkortet eller dyrare försäkring. Och jag behöver inte gå nån trafikskola på nätet i 8 timmar heller.


På vägen dit stannade vi och åt på Waffle House, som var betydligt bättre än tidigare så vi får nog ge det några chanser till.

I Nashville gick vi till Johnny Cash-museet och hängde på Broadway. Tom och Peter mer än mig, jag hängde på rummet och sov.

Dagen efter vaknade vi till att Country Music Marathon startade utanför fönstret.


Det gick längs Broadway så när vi försökte hitta till Music Row, som ska ligga precis vid Broadway så gick det inte. Men vi hittade Larry från Modern West på vägen. De spelade där på kvällen. I ett War Memorial Museum som såg ut så här utanför.


I lördags var vi på Springsteen. Och om man är ett fan var det säkert jättebra. Peter tyckte om det. Jag tyckte det var sådär.


I söndags var vi på baseboll. Troligtvis den minst händerlserika match jag varit på hittills.
Inga poäng till något lag när vi gick mitt i nionde inningen.


Efter matchen åkte vi och tittade till huset.

I bonusrummet över garaget

Shingles. De såg väldigt bruna ut i designcentret men ser väldigt bra ut på plats

Tvätsstugan. Den där eldosan får de gärna flytta ner lite så vi kan sätta in en bänkskiva över maskinerna.. Har redan bett om det ett par gånger men jag hoppas det blir flyttat innan de börjar sätta upp inneväggar.

Kryp i vårt badkar. Han klarade sig. Peter lyfte upp honom.

Vardagsrummet, från dining room/study

Vardagsrum och del av köket från dining room/study


Blivande HVAC-enheter


Början av den här veckan gjorde vi inget särskilt alls. Mycket mat och lite shopping.
Det var dåligt väder mest hela tiden. Mycket åska (så illa att jag vaknade av det) och blåst (så illa att jag vaknade av det) men vi slapp tornados trots varningar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar