torsdag 7 augusti 2014

Memorial Park

Så här tre veckor innan vi flyttar så hittade jag en fin liten park ca 2 km från där vi bor. Fågelvägen.

Vi bor vid krysset. Så himla nära.
När jag flyttade hit försökte jag ta reda på vart man kunde springa i närheten men hittade ingenting. De flesta parker, som den mitt emot vårt område, har en slinga på 0.25 miles. Alltså ungefär 400 meter.
Vi hade hört ryktas om den här slingan,  men kunde inte hitta den. Och de kunde faktiskt inte gjort ett bättre jobb med att gömma den. Den börjar i en park, Memorial Park, och slutar vid Flippen Road som går förbi utanför vårt område. Just nu håller de på att förlänga Reeves Creek Trail och lägga till en parkeringsplats vid Flippen. Precis när vi flyttar. Jag är lite bitter.

För även om den var kort var den riktigt bra. Jag slipper springa bland alla hus. Jag slipper springa i alla branta backar. Slipper bry mig om alla hundar som är lösa i området. Jag slipper springa bland fångar på grönbete om jag tar mig till parken jag brukar springa i.


Hur hittade jag den Reeves Creek Trail till slut då? En facebooksida som jag snubblade in på via en annan facebooksida, där de hånar folk som klagar på saker som de inte borde klaga på. Inte världens bästa sida kanske men förra veckan hade de länkat till ett klagomål från en Henry County-sida. Vårt Henry County. Av alla countyn i landet.
Så jag började följa den för att se vad som händer här (så dags, tre veckor innan flytten till ett annat county) och förra veckan så skrev de om utbyggnaden av Reeves Creek Trail, samt hur man hittar den. Fantastiskt bra.
Någon kommenterade om säkerheten, men det är ingen fara. Inget ont har någonsin hänt nån som ber lite då och då.


Så nu vet ni.

Jag hittade den här om parken också.


Den är faktiskt ganska ny. Så vi har inte bara missat den.


 Konstruktion pågår. Kom fram till Flippen Road och där jobbar de just nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar