onsdag 29 augusti 2012

Bakslag


När Tom kom hem igår började vi titta på om under-golvet var jämnt nog för att börja lägga ut golvet. Och det var det ICKE.

Något ojämnt golv

De delarna av plywooden som ligger mot bjälkarna är ganska mycket högre än andra delar på sina ställen.
Jag började läsa lite om "self leveling compounds" och insåg att det skulle ta tid, och det skulle bli rörigt och stökigt och vi som precis har målat hela rummet.
Jag försökte hitta lite beskrivningar på hur man skulle göra ändå, eftersom det inte verkade finnas nåt annat sätt och hamnade på ett forum. Det dom diskuterade var just hur man skulle fixa till ojämna trägolv innan man började lägga in själva golvet. Där såg jag flera inlägg om att man kunde använda tjärpapper till takläggning för att jämna ut det och att det var det som de flesta gjorde. Det har jag aldrig sett något på TV om... Förmodligen för att det inte är "rätt" att göra det, men alla gör det ändå.

Det fanns några i garaget så vi provade lite. Och det verkade funka men vi hade inte tillräckligt många. Lowe's hade öppet till 10 så vi åkte dit och handlade. 4 paket. Inte ens ett gick åt. Men det verkade mycket värre när vi började än det visade sig vara. 
Så nu är golvet utjämnat och idag kan vi förhoppningsvis börja lägga golv. Det kommer ta ett par veckor innan vi får ordning på vardagsrummet ändå, vi hinner nog inte köpa några möbler på ett par veckor. :(

Golvutjämning pågår...
När vi flyttade TV:n och alla prylar från vardagsrummet och kopplade in i ett annat rum så slutade alla andra TV-apparater i huset att fungera. Jag fick för mig att något måste vara inkopplat i huvudingången. Vilket verkade stämma för det började fungera igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar