söndag 12 augusti 2012

Första dagarna i Stockbridge

Allt gick finfint i immigration i fredags. Jag fick lämna mitt kuvert som inte fick öppnas före, lämna fingeravtryck och så var det klart egentligen. Fick reda på att vi har 90 dagar på oss att gifta oss ("otherwise you know.. you gotta leave") och det ska vi nog klara av :)

I går kunde jag inte sova längre än 5. Försökte en stund till (till 7) sen gav jag upp och vi åkte till "the beach" i claytob county för att springa lite. En halvtimma. Sen åkte vi till cracker barrel för att äta frukost. Inte jättegott men pannkakorna var helt ok.

Senare skulle vi åka till costco men stannade på ett annat ställe på vägen för att kolla på golv. Vi hittade ett vi gillade men åkte till home depot för att i alla fall ha kollat på nåt annat ställe. De hade inget som var finare eller billigare så vi åkte hem för att mäta lite sen åkte vi och köpte golv till hela huset. Nu ska det bara anpassa sig till huset i två dagar sen kan vi lägga in det. Om vi är klara med allt annat i vardagsrummet som vi ska börja med. Och det är vi inte.

I motses åkte vi till silver comet trail och sprang en mil. Jag gillar att springa där. Det är en gammal banvall så det är relativt platt. Och fint.

Tom har målat tak idag. Jag har varit moraliskt stöd på altanen. Och lagat mat.
Det piper från microtimern så jag tror den är klar.

1 kommentar: