tisdag 7 januari 2014

Projekt trädgård

Vår trädgård består av lite småbrunt gräs på framsidan, som oftast är för långt, en remsa med gräs på baksidan och en massa träd på en yta ungefär lika stor som gräset samt det som huset står på.
En gång i tiden var det tydligen väldigt fint och i ordning där uppe. Stensatta gångar och sånt där. Nu är det mer som en dunge som ingen gått i på åratal.
Jag började räfsa löv idag och fick faktiskt syn på några stenar. Så han hittade inte på ändå.
Klen som jag är orkade jag inte med allt, men det ska bli ganska kallt i några dagar till så jag kanske hinner räfsa ihop det mesta till helgen så vi kan bränna högarna. Under ett par lager löv har det mesta multnat. Förmodligen ganska fin matjord om man skulle vilja göra nåt med det. Jag vet inte riktigt hur vi ska få ordning på det så att en framtida köpare inte tycker det ser fruktansvärt ut, men det är projektet för närvarande. Fixa till trädgården, lagom till huset ska säljas. Jag har visserligen ett halvår på mig så jag ska nog hinna hitta på nåt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar