söndag 19 januari 2014

Studiebesök

Jag trodde att jag skulle på ett möte i Marietta idag, men det visade sig att det är om två veckor. Jag vet inte varför jag bara läste söndag och inte tänkte på vilket datum det var. Men det var inte en helt bortkastad tur ändå. Det finns en hel del områden från samma byggare där uppe så vi åkte runt och tittade på exteriörer och demo-hus istället.
Vi var i vårt område och tittade igår. Där hittade vi ett hus som vi tyckte var ganska perfekt. Förutom att deras pelare var lite väl vita.

Taket var svart, precis som vi vill ha det. Murbruket på alla hus vi gillar är mörkt och flyter liksom ihop med teglet.

Men idag såg vi ett hus som vi gillar ännu mer.


Det är mycket ljusare, men det har samma egenskap som alla hus vi har tyckt om - murbruket syns inte.





Vi gick in och tittade också och planlösningen var inte helt olik våran. Kul att se ungefär hur det ser ut även om det är svårt att få en uppfattning när det inte finns några väggar.
Som tur var hann vi ut innan ägarna kom. Visserligen är det helt ok att gå in i husen och titta, men det hade blivit lite obekvämt.
De hade ett demo-hus i det här området som vi kikade på också. Och ett annat hus som var till salu. Tydligen kostade det ungefär dubbelt så mycket som vårat men så ligger det förmodligen lite bättre till också. Ett par av hemmafruarna från Real Housewives of Atlanta bor där uppe.
Det andra huset som var till salu gick inte att komma in i eftersom den elektroniska låsboxens batterier var slut. Jag hade gärna gått in där och tittat eftersom de tydligen har bytt leverantör av köksskåp och det huset hade de nya. Men jag tror inte skillnaden är så jättestor. Vi kikade in genom ett fönster och de såg ungefär likadana ut.

Så vi gör framsteg hela tiden. Vi är inte helt klara med alla beslut, men vi börjar närma oss att veta ungefär vad vi vill ha. Jag vet inte hur vi ska hinna med alla detaljer på bara 3 timmar på det första mötet bara. Man kan få mer tid, så klart. Men det kostar $50/timma. Lite väl dyrt tycker jag.

När vi ändå var i Tyrone igår så passade vi på att titta till tomten.
Den har blivit lite jämnare. Och grannhuset har fått sin källare gjuten.


Det vi framför allt gillar med den tomten vi valde är att vi inte har några grannar bakom huset. Det kommer aldrig att byggas några hus där så vi kommer alltid att se skog och träd. Och precis utanför tomtgränsen rinner en liten bäck. Verkar jättemysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar