onsdag 5 mars 2014

Det där med att springa...

Det känns ju alltid så jäkla bra när man väl kommer ut, så varför ska det va så svårt?
Försöker fortfarande börja långsamt, så idag var första dagen jag sprang utan att blanda in gång i det. Tog korta rundan i området så det blev 2.5km. Eller 1.56 miles. Lite tråkigt långsamt, men det kändes i alla fall bra under tiden. Alltid något.

Det är väldigt kallt här igen. 4C ute, och det skulle kännas som 1C. Så jag var så där sugen i morses. Men det visade sig vara ganska behaligt. Funkade bra med en underställströja över de vanliga löparkläderna.


Det hade varit roligt att springa The Zombie Run igen, men de har flyttat på det så det ligger längre bort nu. Bökigt ju.

Dessutom verkar de ha ändrat på det lite. Det finns inget vanligt Zombie Run-lopp i Atlanta, bara de här två:

THE ZOMBIE RUN: EXTREME consists of 3.1 miles, 10-12 insane obstacles and hundreds of brain-hungry zombies trying to take your life flags.  This isn’t your average fun run.
ZombieBlackOpsLogoTHE ZOMBIE RUN: BLACK OPS is an awesomely terrifying nighttime obstacle course through 3.1 miles fire, obstacles, smoke, and zombie-infested darkness.  Can YOU survive the night?

Om jag hade lite svårt att ta mig igenom det vanliga zombie-loppet ås kanske det här INTE är nåt för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar